вул. Середньофонтанська, 19В

• Записатися на прийом
    Головна >> Статті >>

Причини безпліддя у чоловіків

Діагноз безпліддя ставиться у тих випадках , коли пара, яка веде регулярне статеве життя без використання методів контрацепції не може зачати дитину на протязі року. Якщо раніше вважалось , що основна причина такої проблеми – це жіноче безпліддя , то зараз вже говорять про те , що фактори безпліддя розділяють приблизно порівну між чоловічими та жіночими (40% жіноче , 40% чоловіче та 20% комбіновані фактори). Тобто проблема чоловічого безпліддя стає більш значимою з кожним роком.

Діагностика чоловічого безпліддя

Як визначити безпліддя в чоловіків? Сучасна репродуктивна медицина має велику кількість методів, які дозволяють виявити причину виникнення бездітності у чоловіків. Серед них:

– Спермограма. Це дослідження дозволяє оцінити якість еякуляту. Лікар розглядає склад сперми , рухливість сперматозоїдів , морфологічні ознаки. Бувають випадки коли в еякуляті практично немає сперматозоїдів , вони слабкі , або мають порушення будови.  Також можливий акінезіс у чоловіків – нерухомість більшої частини сперматозоїдів.
    – Аналіз на гормони. В даному випадку беруться до уваги показники тестостерону , ФСГ та ЛГ.  Ці гормони в значній мірі можуть впливати на фертильність чоловіка.
    – УЗД. Метод діагностики, який дозволяє дослідити стан органів сечостатевої системи за допомогою ( УЗД сечового міхура ) та репродуктивної системи.
    – ПЛР або Полімеразна ланцюгова реакція. Даний метод дозволяє виявити вплив різних інфекційних захворювань, в тому числі і ХПСШ, на здатність чоловіка до запліднення.
    – MAR-test , тест на антиспермальні антитіла. Цей вид діагностування виявляє чи виробляються антитела на статеві клітини партнера.
    – Мазок (флора та цитологія). Завдяки цьому методу лікар досліджує « хто і що » живе в сім’яних каналах чоловіка.
    – Біопсія. Метод досліджень, що дозволяє діагностувати безпліддя чоловіків, а також отримати сперматозоїди з яєчка або його придатку. Це дозволяє стати генетичним батьком навіть при тяжкій формі безпліддя.
    -Доплерографія. Спосіб оцінки кровонаповнення репродуктивної системи чоловіка.

Основні причини безпліддя у чоловіків

Проблеми з заплідненням у чоловіків можуть виникати по різним причинам та в будь-якому віці.

Основні з них можна умовно поділити на:

– Проблеми з боку сім’яної рідини.
    – Структурні проблеми.
    – Гормональні фактори безпліддя.
    – Інші причини.

Найчастіше ознаки безпліддя у чоловіків проявляються при оцінці спермограми. Ось основні з них:

Олігоспермія – характеризується зниженням об’єму сперми.
    Олігозоспермія – зниження концентрації сперматозоїдів.
    Астеноспермія – зниження рухливості сперматозоїдів.
    Тератоспермія – наявність більш ніж 50% сперматозоїдів з аномальною будовою.
    Піоспермія – наявність гною у спермі.
    Некроспермія – більше половини мертвих сперматозоїдів у еякуляті.

Серед факторів, які впливають на чоловіче безпліддя підкреслити такі структурні проблеми як:

-Еректильна дисфункція.
    -Злоякісні та доброякісні новоутворення.
    -Аномальні зміни на етапі формування статевих органів.
    -Зміни внаслідок перенесених операцій або травм.
    -Порушення кровопостачання репродуктивної системи.

Також на здатність чоловіка стати батьком впливає спосіб життя та звички. Ці фактори стали дуже вагомими в останні роки та при їх здавалось б незначущості, вони часто можуть викликати проблеми з заплідненням.

– Сидячий спосіб життя , відсутність фізичної активності.
    – Перегрів організму (Пляжний відпочинок , підігрів сидіння в машині , часте відвідування сауни).
    – Некомфортний , вузький одяг та нижня білизна.
    – Алкоголь , сигарети , антидепресанти , стероїди , харчові та спортивні добавки.
    – Високі , стресові фізичні навантаження , тяжка праця.
    – Неправильне харчування яке призводить до ожиріння та авітамінозу.
    – Секс без контрацептивів і як наслідок ХПСШ та інші інфекції сечостатевої системи.

Нормалізація способу життя може у значній мірі покращити фертильність чоловіка та усунути проблему безпліддя на ранніх стадіях розвитку.

Лікування чоловічого безпліддя

Методи лікування чоловічого безпліддя багато в чому залежать від причин їх виникнення.
    Після закінчення обстеження лікар андролог приймає рішення про вибір протоколу лікування.
    Найчастіше на першому етапі використовують терапевтичне лікування чоловічого безпліддя. Воно складається з прийому ліків (антибактеріальних , гормональних , імуномодулюючих і т.д. , в залежності від причини безпліддя) , а також цілого ряду процедур.
    Також в цей період проводять корекцію способу життя. Потрібно відмовитись від шкідливих звичок , нормалізувати харчування , стабілізувати психічний стан , відкоригувати  фізичну активність.
    У випадку обтураційного чоловічого безпліддя проводиться хірургічне втручання. В залежності від причин це може бути:

-Відновлення прохідності сім’явивідних потоків.
    -TESA, TESE, MESE, PESA – методи біопсії тканей яєчка та придатку тестикул.

Внутрішньоматкова інсемінація – застосовують при імунологічній формі чоловічого безпліддя.
    ЕКЗ + ICSI як один з найефективніших методів запліднення при якому заздалегіть відібраний сперматозоїд вводиться у яйцеклітину поза організмом жінки (in vitro).
    У крайніх випадках застосовують програми ЕКЗ з донацією сперматозоїдів.
    По всім питанням які пов’язані з проблемою чоловічого безпліддя ви можете звернутись до наших спеціалістів.