вул. Середньофонтанська, 19В

• Записатися на прийом
    Головна >> Статті >>

Діагностика захворювань молочної залози

На сьогоднішній день кожна третя жінка зустрічається з будь-якою патологією молочної залози. Найчастіше самі жінки уникають планових обстежень, побоюючись почути неприємні новини. Це велика помилка, оскільки рання діагностика – запорука успіху в лікуванні будь-якого захворювання.

Самообстеження потрібно проводити після місячних, на 5-7 день циклу:

• перевірка бюстгальтера на наявність виділень з сосків,
    • огляд в дзеркалі з опущеними руками, оцінка розмірів і форми грудей,
    • огляд шкіри і сосків на наявність тріщин, попрілостей, висипань, набряклість,
    • обмацування молочної залози, рухаючись від основи грудей до соска;
    • пальпація пахвових і надключичних западин для перевірки лімфатичних вузлів,
    • лежачи провести таке ж дослідження грудей.

Клінічне обстеження молочних залоз включає в себе: збір анамнезу, ретельний огляд і пальпація. При обстеженні молочних залоз визначальним є принцип онконастороженості.

При виявленні патології при проведенні скринінгу, здійснюється подальше обстеження і спостереження за станом молочної залози.

На консультації лікар мамолог може призначити ультразвукове дослідження молочної залози. При наявності об`ємних утворень – тонкоголкової аспіраційну біопсію під контролем УЗД з наступною цитологією.

Інтерпретація результатів тонкогольчатой ​​аспіраційної біопсії проводиться патоморфологом.

Показання до проведення УЗД:

• скринінг молочних залоз у молодих жінок (до 40 років);
    • моніторинг стану молочних залоз у жінок, які приймають гормональні препарати (гестагени, КОК, ЗГТ)
    • інтерпретація мамографічних даних щодо визначення структури об`ємних утворень;
    • динамічне спостереження за розмірами об`ємних новоутворень у молодих жінок;
    • контрольне обстеження після пункційної біопсії та хірургічних втручань на молочній залозі.

“Золотим стандартом” обстеження молочних залоз є білатеральна мамографія, що обумовлено:

• радиорезистентность тканини зрілої молочної залози,
    • низькою дозою опромінення сучасних апаратів,
    • високою ефективністю діагностики безсимптомних злоякісних пухлин 85-90%.

Прийом екзогенних естрогенів і гестагенів підвищують щільність тканини залози на мамограмі, ніж знижують діагностичні можливості мамографії при виявленні ранніх стадій раку молочної залози. Це вимагає більш уважного підходу до оцінки мамограм в разі обстеженні пацієнток, які приймають гормональні препарати.