вул. Середньофонтанська, 19В

• Записатися на прийом
    Головна >> Статті >>

Чоловіче безпліддя – причини і лікування

Чоловіче безпліддя - причини і лікування

Спробуємо розібратися, чому не завжди і не у кожного чоловіка виходить стати батьком, а головне – що робити з діагнозом “чоловіче безпліддя”?

Існують дві основні форми чоловічого безпліддя – секреторна і обтураційна. У разі секреторною форми порушено утворення сперматозоїдів в канальцях яєчок, при обтураційній існують перешкоди на їхньому шляху до сечівнику. Медики діагностують чотири умовні категорії чоловічого безпліддя:

Гормональні порушення – як причина чоловічого безпліддя

Якщо є порушення в роботі гіпофіза або гіпоталамуса, то гормональний фон чоловіки зазнає змін. Обстежити вміст гормонів обов`язково, в разі якщо у чоловіка була затримка статевого дозрівання або ознаки неправильного росту або розвитку в дитинстві. Якщо в крові підвищений рівень ФСГ, це, як правило, вказує на те, що в яєчках виробляється дуже мало сперматозоїдів, або вони не виробляються зовсім.

Порушення роботи семявиносящіх шляхів

Порушення прохідності сім`явивідних шляхів, як правило, блокує вихід сперматозоїдів в уретру. При односторонньому порушенні відбувається зниження кількості сперматозоїдів в спермі, при двосторонньому – їх повна відсутність. Часто такий дефект буває вродженим, але іноді він проявляється внаслідок інфекційних захворювань, причому відбувається це не через збудників інфекції, а через наслідки запального процесів в органах статевої системи. Будь-яка венерична хвороба – така як гонорея або сифіліс – може стати причиною непрохідності сім`явивідних шляхів. Навіть трихомоніаз і хламідіоз, які нині сприймають як несерйозне захворювання залишає рубці, які перешкоджають руху сперматозоїдів. Нерідко запальний процес переростає в чоловіче безпліддя практично безсимптомно, особливо часто це зустрічається при захворюванні хламідіоз, мікоплазмоз і уреаплазмозом.

Чоловіче безпліддя, як наслідок порушення еякуляції

Ретроградна еякуляція – це порушення, що приводить до закидання сперми в сечовий міхур при еякуляції. У деяких випадках з уретри під час еякуляції виходить дуже мало сперми. Ця патологія може бути вродженою, і може бути присутнім у чоловіків з такими захворюваннями як діабет, розсіяний склероз, травма шийки сечового міхура, і у чоловіків, після операції на передміхуровій залозі. Це може бути одним з побічних ефектів від прийому медикаментів, таких як антидепресанти та препарати для зниження високого артеріального тиску.

Вплив на чоловіче безпліддя травм чи дефектів тестикул

Чоловічі тестікули – це виробництво сперматозоїдів, і склад, де вони зберігаються. Відтак будь-яке порушення їх роботи, інфекція або травма може привести до наслідків чоловічого безпліддя.

Такий вроджений дефект, як крипторхізм (неопущення яєчок) – практично гарант відсутності потомства у чоловіка. Це захворювання лікується шляхом хірургічного втручання.
    Призвести до безпліддя також може варикоз вен мошонки. Захворювання, як правило, супроводжується хворобливими відчуттями і підвищеною температурою всередині тестикул. Порушується сперматогенез, сперматозоїди «хворіють» і втрачають активність.

Як відновити фертильність і чим лікувати чоловіче безпліддя?

Лікування чоловічого безпліддя, втім, як і жіночого, слід починати тільки після постановки правильного діагнозу, причому зробити це повинен фахівець після огляду і ряду аналізів.
    Методи лікування безпліддя залежать від діагнозу. При порушеному сперматогенезе, проводять лікування сечостатевих інфекцій, корекцію ендокринних порушень. Гормональна терапія чоловічого безпліддя показана при різних порушеннях сперматогенезу в основному при порушенні рухливості сперматозоїдів, як стимуляції після корекції основних захворювань і рідше в якості основного лікування.
    При чоловічому безплідді, спричиненому варикоцеле, хірургічним шляхом покращують відтік венозної крові від яєчок. В результаті зникають застійні явища, нормалізується обмін речовин і відновлюється сперматогенез. Хірургічне лікування показано і в деяких інших випадках, наприклад, при пахово-мошоночних грижах, вроджені аномалії сечівника.
    Ще кілька загальних рекомендацій для майбутніх тат:
    Головним чином, необхідно нормалізувати режим роботи і відпочинку, усунути професійні та побутові фактори, що роблять негативний вплив на здоров`я. Лікування захворювань урогенітальної сфери, вітамінотерапія, нормалізація харчування і призначення седативних препаратів у разі необхідності проводять у всіх чоловіків, які проходять лікування чоловічого безпліддя.