вул. Середньофонтанська, 19В

• Записатися на прийом
    Головна >> Статті >>

Біопсія шийки матки і вагітність

Причиною для призначення біопсії шийки матки є поганий результат дослідження кольпоскопії або PAP-тесту, а також позитивну відповідь аналізу на онкогенні типи вірусу папіломи людини. Ці обстеження проводять в першу чергу. Тільки в разі, якщо дані тести виявлять аномалії, призначають біопсію. У гінекології це одне з найбільш інформативних досліджень. Воно дозволяє на ранніх стадіях діагностувати ракові та передракові стани. Тому дане обстеження можуть призначати навіть під час вагітності.

Що таке біопсія шийки матки?

Це діагностична процедура, в рамках якої здійснюється забір слизової оболонки. Розширена кольпоскопія дозволяє виявити атипові клітини і точно визначити місце ураження. Лікар вилучає частину шийного епітелію з шийки матки одним із таких способів:

• за допомогою скальпеля – ножова біопсія;
    • вольфрамової петлею – петлевая;
    • голкою для пункції – пункційна;
    • м`якою піпеткою – пайпель-біопсія;
    • хірургічними ножицями – конхотомная;
    • петльовим електродом – радіохвильова;
    • лазерним променем – лазерна.

Останні два способи є атравматичними і безболісними. Високоточна апаратура не зачіпає здорові тканини. Судини відразу припікаються, завдяки чому усувається ризик кровотеч. На шийці не народжуються рубці.

Пайпель-біопсія перед ЕКЗ не вимагає розширення шийки матки. Тому цей та інші щадні методи включені в комплекс досліджень, який супроводжує екстракорпоральне запліднення.

Після процедури вилучений биоптат шийки матки спрямовується в лабораторію. Завдання фахівців – визначити тип, характер і структуру новоутворень. Обстеження на безпліддя у жінок часто передбачає проведення біопсії. Лікар призначає її в разі підозри на рак шийки матки. Аномальні клітини можуть свідчити також і про інші захворювання. Ерозія шийки матки, дисплазія, ендометріоз, аденоматоз, еритроплакія і інші порушення визначаються шляхом дослідження слизових.

Біопсія шийки матки і вагітність

Етапи процедури

Напрямку на біопсію передує долабораторний підготовка. Жінці необхідно здати:

• загальноклінічні лабораторні дослідження крові та сечі;
    • мазки з піхви і цервікального каналу;
    • аналізи на захворювання, що передаються статевим шляхом;
    • коагулограмму;
    • PAP-тест, а також інші дослідження, призначені лікарем.

Аналіз проводять на 5-7 день циклу, щоб епітелій встиг відновитися до настання наступної менструації. Процедура може бути болючою, тому, як правило, призначається анестезія: ін`єкція або зрошення розчином лідокаїну. Біопсія проводиться в гінекологічному кріслі. Ось основні етапи процедури.

1. Розширення піхви за допомогою гінекологічного дзеркала.
    2. Обробка зони огляду фізрозчином і розчином оцтової кислоти для очищення ураженої зони.
    3. Застосування фарбувальних речовин для визначення контурів вогнища ураження.
    4. Вилучення фрагмента пошкодженої тканини з подальшим приміщенням її в контейнер з формаліном.
    5. Обробка внутрішніх і зовнішніх органів антисептиком.
    6. Накладання швів при необхідності.

При нормальному перебігу процедура триває не більше 30 хвилин. Результати дослідження доведеться чекати близько тижня або більше. Гістологічне дослідження біоптату – це вивчення аномальних клітин під мікроскопом. Аналіз визначає структуру і тип морфологічних патологій. Цитологічна перевірка допомагає виявити характер новоутворень: добрий або злоякісний.

Вплив біопсії на вагітність

Процедура рідко призначається до пологів. Біопсія під час вагітності виправдана лише при серйозних підозрах на ракові новоутворення або інші захворювання, які загрожують здоров`ю та життю жінки і / або плода. У такому випадку призначається найбільш щадний варіант процедури. Як правило, при вагітності проводять радіохвильової біопсію. Це одна з найбільш безпечних технологій без ризику інфікування і кровотеч. Процедура проводиться під місцевою анестезією. Відновлення настає вже через 2-3 тижні.

Процедуру проводять тільки в II триместрі. Це найбільш безпечний період для біопсії. У I і III триместрах ризик процедури невиправдано високий. При вагітності до 12 тижнів зростає небезпека викидня. На пізніх термінах проведення біопсії може спровокувати передчасні пологи.

Таким чином, вагітність є відносним протипоказанням до процедури. Біопсія не проводиться, якщо у майбутньої мами діагностували:

• запалення в області піхви і шийки матки;
    • інфекційні захворювання сечостатевої системи;
    • цукровий діабет;
    • порушення кровоносної системи – проблеми зі згортанням і ін .;
    • серцеву, ниркову недостатність;
    • проблеми імунного характеру;
    • епілепсію.

Призначити аналіз повинен кваліфікований лікар. При вагітності напрямок видається тільки після отримання незадовільних результатів попередніх тестів.